En aquests dos articles d'opinió s'exposa aquest tema, amb opinions diametralment oposades.
Amb o sense ordinador.
És un problema estudiar mitjançant les tecnologies?Baixaria el nivell de concentració?
Alguns professors afirmen que fer classe amb llibres és molt millor que fer classe amb ordinadors, perquè consideren que a l'hora d'estudiar és preferible tenir els apunts en fulls que en una pantalla.
Molts estan d'acord amb que es perdria molt de temps a les aules degut als problemes de connexió a Internet, però també n'hi ha d'altres que prefereixen els ordinadors a classe ja que diuen que es por aconseguir molta més informació per internet que no només en un llibre.
En conclusió, la meva opinió és que s'han de mantenir els llibres a classe, i també tenir accés a la xarxa per determinades assignatures, per això en el col¨legi Amor de Déu disposem d'un ordinador per classe i un projector per a que tots puguem utilitzar libres i Internet.
Marina Herrera Sánchez.
Educació Online. S'aprofita?
Ha passat un temps considerable del famós 1x1 de la Generalitat de Catalunya, el proyecte que pretenía millorar la qualitat educativa mitjançant un ordinador per alumne, i canvis al sistema educatiu per adaptar-lo a les noves tecnologies. En molts centres, com aquest, es va quedar en res. A dia d'avui, han arribat en part(Pissarres electròniques i un ordinador per classe) però encara no és suficient. Pràcticament tot el que fem amb els dos aparells abans es posava a la sala d'audiovisuals o a l'àula d'informàtica.(veure pel·licules, documentals, ensenyar fotografies, etc)
El que penso que s'hauria de fer és, en comptes d'aplicar part de l'avenç tecnològic educatiu, començar un projecte per completar-lo. Abandonar els llibres de text i les llibretes per passar a format ''online''.
Ara cap centre educatiu ''normal'' pot assumir les despeses que comportaria, però, si el Govern volia fer un desplegament tecnològic tan gran ara ho hauria de subvencionar, com a mínim en part.
Daniel Méndez Barranco.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada